کف قیمت انس طلا و دلار کجاست؟

در گفتگوی اختصاصی با اشکان ارشد، کارشناس بازارهای مالی، وضعیت قیمت انس جهانی طلا و همچنین قیمت دلار داخل را بررسی کرده ایم.

نمایش ویدیو درباره کف قیمت انس طلا

اشکان ارشد، کارشناس بازارهای مالی، کف قیمت انس طلا را اینگونه پیش بینی کرد: همانطور که تو مصاحبه قبلی عرض کردم خدمتتان قیمت طلا، انس طلا به دو هزار و پانصد دلار می‌رسد این اتفاق افتاد و الان می‌بینیم که مدتی هست که حوالی همان ۲۵۰۰ دلار خودش را نگه داشته است. بعضی از تحلیلگران معتقدند که ما شاهد ریزش قیمت طلا خواهیم بود. از نظر من شخصا طلای زیر ۲۳۰۰ دلار دست نیافتنی و احتمالش نزدیک به صفر است.

زیر ۲۴۰۰ دلار هم احتمالش کم هست در کوتاه مدت و با توجه به اینکه روند کاهش نرخ بهره در آمریکا به نوعی شروع شده و این‌ها برنامه‌ سافت لندینگ احتمالا اجرا می‌کنند تاثیر مثبت روی کامودیتی ها خواهد گذاشت که در واقع ما تاثیر قیمتش را هم دیدیم و رسیدن طلا به ۲۵۰۰ بخشیش ناشی از این اتفاق بوده است. حالا گزارش‌های مختلف از تاثیرهای مختلف دارد، قیمت در هر لحظه نوسان‌های زیادی را تجربه می‌کند، اما حالا ما نمی‌خواهیم وارد این جزییات بشویم، به صورت کلی می‌خواهیم یک دورنمایی داشته باشیم از موضوع.

این کارشناس بازار مالی در رابطه با قیمت دلار نیز گفت: قیمت دلار برای امروز که اواسط سال هستیم من فکر می‌کنم که از لحاظ اقتصادی دلار ۶۰ هزار تومان و زیر آن قیمت مناسبی است و در واقع می‌توان گفت که این قیمت ارزانی است، به دلایل مختلفی که در مصاحبه قبلی خدمتتان عرض کردم که مهمترین آن عملا کمبود پول است، و برآورد این است که با توجه به شرایطی که وجود دارد فعلا هیجانات قیمتی شدید و بزرگی را نمی‌بینیم.

اما مثلا ۲-۳ هزار تومان قیمت به سمت بالا محتمل هست و نشدنی نیست. بخش زیادی از این مسئله برمی‌گردد به برآوردهای فعالان، انتظاراتشان از آینده نزدیک و آینده میان مدت است که در واقع شش ماه دوم سال هست یا می‌تواند این تاثیرات را در بازار داشته باشد. دلار زیر ۵۸ هزار تومان همانطور که دیدیم بارها و قبلا عرض کردم درواقع ماندگار نبوده و ساعتی این محدوده را دیده است. پس الان هم مثلا حوالی ۵۸ هزار تومان می‌توانیم بگیم نزدیک آن کف قیمت هست برای اواسط سال ۱۴۰۳.