سطح لغزنده 2000 دلاری طلا

طلای جهانی با کاهش 11 دلاری در هفته گذشته سومین هفته نزولی در سال ۲۰۲۴ را رقم زد. انس که هفته گذشته در یک محدوده ۱۵ دلاری از 2029 دلار تا 2014 در نوسان بود بالاخره با عدد 2018 دلار به کار خود در هفته گذشته بازارهای مالی پایان داد.

نمایش ویدیو درباره تحلیل انس جهانی طلا (کیتکو)

مشخص نبودن زمان کاهش نرخ بهره از یک سو و ادامه تنش ها در خاورمیانه از سوی دیگر وضعیت معامله گران این فلز گرانبها را در حالت بلاتکلیفی قرار داده است. حالا سوال اینجاست که در صورت ادامه ریزش قیمت این فلز گرانبها، حمایت 2000 دلاری انس شکسته خواهد شد؟

نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز

در آخرین نظرسنجی طلای هفتگی کیتکو، نیز بلاتکلیفی نسبت به روند طلا در هفته پیش رو مشهود بود و تحلیلگران و معامله گران دیدگاه محتاطانه خود نسبت به روند انس جهانی را حفظ کردند. این هفته، 14 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی کیتکو شرکت کردند که از این تعداد، 5 کارشناس این هفته را صعودی و 3 تحلیلگر آن را نزولی پیش بینی کرده و 6 نفر دیگر، نسبت به روند طلا در این هفته بی طرف بودند.

نتایج نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز

در نظرسنجی آنلاین کیتکو نیز 89 نفر شرکت کردند که از این تعداد، 43 نفر هفته پیش روی انس طلا را صعودی پیش بینی می‌کنند. این در حالی است که 26 نفر قیمت را نزولی پیش بینی کرده و 20 نفر نسبت به چشم انداز کوتاه مدت این فلز گرانبها بی طرف بودند.

نظرات تحلیلگران سایت کیتکونیوز

فرانک چولی، استراتژیست ارشد بازار در RJO Futures گفت: به نظر من بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را ثابت نگه خواهد داشت و به زودی آن را کاهشی نمی‌کند. وی افزود: اگر طلا حمایت 2000 دلاری را از دست بدهد و به محدوده 1950 دلار برسد احتمالا خریداران وارد بازار خواهند شد و از آن حمایت خواهند کرد.

کالین سیزینسکی، استراتژیست ارشد بازار در SIA Wealth Management هفته پیش روی طلا را کاهشی عنوان کرد و افزود: به نظر من فدرال رزرو کمتر از انتظارها عمل خواهد کرد و نرخ بهره را کاهش نخواهد داد و این جرقه ای برای افزایش دلار و کاهش طلا خواهد بود.

جمیل احمد، تحلیلگر ارشد GTC Global Trade Capital با اشاره به احتمال بالای توقف نرخ بهره در مقطع کنونی، طلا را کاهشی پیش بینی کرد و افزود: سخنرانی جروم پاول در چهارشنبه این هفته یک خطر بزرگ برای قیمت طلاست و انس طلا به احتمال زیاد به زیر 2000 دلار سقوط خواهد کرد.

به نظر شما آیا انس جهانی طلا حمایت 2000 دلار را از دست خواهد داد؟ نظر خود را برای ما کامنت کنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × سه =

آخرین مطالب مجله تابان گوهر